Jag lyssnar mycket på radio.
Det är en del av min studie av andra människor. De tycks mig så mystiska, och jag försöker förstå vad de egentligen går ut på. What makes them tick, så att säga.
Lyssnar på radio medan jag diskar (P1), lyssnar på radio medan jag pluggar (musikradio, sådan där som spelar musik som är så plastig att människor bara klarar av att lyssna på dem just i bakgruden eller när de är kraftigt berusade).
Fångar upp textrader, sådär i bakgrunden, de är som små budskap i gåtan som är den mänskliga existensen. Som till exempel den där:
händerna upp i luften
vi ska bli fulla
livet är meningslöst
Det är veckans hitvarning.
Jag tänker: Nihilismen håller sannerligen på att sänka sig över civilisationen. Vi går in i dumhetens mörker.
Men radion håller mig i alla fall informerad om hur verkligheten ser ut.

No Comments